“Dagelijks arriveer ik tussen 8 uur en half 9 op kantoor in Vinkel. Na alle collega’s begroet te hebben en een bakje koffie te hebben gehaald, start ik de werkzaamheden voor die dag op. Ik start de benodigde programma’s (Mail, Exact, Excel etc.) op en ga verder waar ik gisteren mee was begonnen.
Alle vakantieparken van Libéma zijn sinds kort over naar een nieuwe kassasysteem voor de horeca en de market. De implementatie hiervan heb ik (samen met mijn collega Business Controller) vanuit F&A begeleid. De inrichting van de kassa’s en de backoffice (o.a. artikelen, verkooppunten en betaalmethodes) is gereed, waardoor we nu bezig zijn met het aanpassen van de kasformulieren en generen van de XML-boeking voor ons financieel pakket. De boekingen kunnen dan ingelezen worden per verkooppunt en zo aangesloten worden met de kasformulieren. Zodra alles voor de kassa’s gereed is, gaan we aan de gang met het inrichten van de online betaalmethodes zodat de gasten ook via de webshop dingen kunnen bestellen en aan tafel via een QR-code kunnen betalen.
Ik zie in mijn agenda dat ik na de pauze een overleg heb staan over het splitsen van meerdere profitcenters bij het Safaripark. Ik neem de notulen van het vorige overleg nog even door, waardoor ik goed voorbereid aan het overleg kan beginnen.
Voordat ik het door heb is het alweer half 1, tijd om met alle collega’s van de afdeling een rondje over het park te lopen. Het is altijd erg prettig om even een half uurtje buiten te lopen, dan kunnen we er daarna weer tegenaan!
Om 1 uur begint het overleg (via Teams) over de profitcenters bij Safaripark, samen met mijn collega (tevens Business Controller), Manager ICT, Manager F&B Safaripark en een Stafmedewerker Horeca. De resultaten van het Safaripark moeten gesplitst gaan worden naar verschillende horecapleinen. Hierdoor moeten bijvoorbeeld inkoopfacturen, omzetten vanuit horecasystemen en personeelsplanningen apart per horecaplein geregistreerd gaan worden. We bespreken wie welk stukje op gaat pakken en wat de doelstellingen voor het volgende overleg zijn, dat over 1,5 week weer gepland staat.
Na het overleg besluit ik nog wat werkzaamheden voor het Aviodrome te doen. Buiten de werkzaamheden als Business Controller valt namelijk ook de administratie van Aviodrome onder mijn hoede. Deze combinatie werkt erg prettig, aangezien ik door het hebben van een eigen administratie weet welke zaken er spelen op onze parken en daardoor eerder kan constateren als er bepaalde processen verbeterd kunnen worden. Het budget voor 2023 moet per maand verdeeld gaan worden. Ik zet wat dingen uit naar mijn collega’s bij Aviodrome en heb hiervoor meteen een format uitgewerkt, wat ook door de andere Assistent Controllers gebruikt kan worden.
En dan is het alweer half 5 geweest, tijd om de laatste dingen af te ronden voor vandaag. Ik ruim de spullen op mij bureau nog even op, waardoor alles weer netjes is voor de volgende dag. De werkzaamheden als Business Controller zijn erg divers en afwisselend. We proberen de werkzaamheden voor de collega’s zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te maken, waardoor we met een voldaan gevoel weer naar huis kunnen!”
Klik op sollicitatiebutton